Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسولپیشنهاد سردبیرسخت افزار

بررسی کنسول دستی Sup

نوستالژی به زبان فارسی سخت!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر از گیمرهای پا به سن گذاشته و قدیمی باشید، قطعاً هنوز تکه‌ای از وجود یا ذهنتان پیش بازی‌های ویدیویی رترو یا کلاسیک، گیر کرده است! بازی‌های جدید و پیشرفتۀ امروزی، هر چقدر هم که هیجان انگیز و همه‌جانبه باشند، همچنان قدرت خاطرات و تجربه‌های قدیمی به آ‌ن‌ها می‌چربد.

امروزه بازگشت به دوران رترو و طلایی ویدیوگیم و تجربه عناوین قدیمی، کمی دردسرساز است. اول از همه، شما باید کنسول از رده خارج شده و نایاب قدیمی را از بازار پیدا کنید، کارتریج بازی‌ خاطره‌انگیز مورد نظر خود را به هر نوعی تهیه نمایید و در نهایت با یک تلویزیون CRT، وارد حال و هوای خوش نوستالژی شوید. با این حال، امروز در لیون تک قصد داریم یک کنسول دستی جالب را به شما معرفی نماییم که می‌تواند پُلی کم دردسر و کم هزینه برای بازگشت به گذشته تلقی شود. با بررسی گیم‌پد یا کنسول دستی Sup همراه باشید.

درون جعبه Sup چه خبر است؟

به نظر می‌رسد مدل‌های مختلفی از کنسول دستی Sup در بازار موجود است اما مدلی که ما آن را مورد بررسی قرار دادیم، دقیقاً همانی است که داخل تصویر رو به رو مشاهده می‌کنید. از‌ آنجایی که نمی‌دانیم شرکت چینی سازنده کنسول Sup، چه نام و نشانی دارد، بنابراین مدل‌های مختلف این کنسول دستی نیز دسته بندی و منطق نام‌گذاری خاصی ندارند! فارغ از نام شرکت تولید کننده و مدل دقیق محصول، بیایید با جزئیات کنسول دستی Sup آشنا شده و ببینیم درون جعبۀ آن چخبر است؟

  • کنسول دستی Sup
    بررسی کنسول Sup
    بررسی کنسول Sup
  • دفترچه راهنمای کاربر
  • کابل AV برای اتصال به تلویزیون
  • کلید خاموش و روشن
  • کابل شارژ micro-USB
  • باتری لیتیومی با ظرفیت 1000 میلی آمپر ساعت
  • کنترلر جانبی (شبیه به کنترلر نینتندو فمیکام)

تجربۀ بازی با Sup چگونه است؟

پس از روشن کردن کنسول دستی Sup، با منوی انتخاب زبان مورد نظر مواجه می‌شوید که می‌توانید میان زبان‌های چینی و انگلیسی یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب زمان، منوی اصلی بازی بالا می‌آید که فهرست 400 بازی نصب شده روی حافظه کنسول دیده می‌شود. به محض کار کردن با کلید‌های قرار گرفته روی Sup که ظاهری شبیه به کنسول گیم بوی (Game Boy) نینتندو دارد، متوجه می‌شوید که عملکرد و به صورت کلی، کیفیت کلید‌های جهت، Select ،Start و کلید‌های چهارگانه بازی، به شدت ضعیف است. به شکلی که باید برای انتخاب هر کدام از بازی‌ها، کلید مورد نظر را بیش از حد معمول فشار دهید.

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود،‌ تعداد بازی‌های قرار گرفته در Sup است. تبلیغات و اطلاعات پیش فرض این کنسول به ما می‌گوید که با 400 بازی قدیمی و رترو مواجه هستیم اما با سپری کردن زمان در منوی اصلی، متوجه می‌شوید که بسیاری از این عناوین مرتب در فهرست تکرار شده‌اند. این بدان معنی است که Sup در حقیقت 400 بازی ندارد و تعداد واقعی بازی‌های منحصر به فرد، کمتر از حدی است که انتظار می‌رود. پس از انتخاب بازی مورد نظر، خیلی سریع به گیم‌پلی آن وارد می‌شوید و می‌توانید با کلید‌های قرار گرفته روی کنسول به تجربۀ عنوان محبوب خود بپردازید.

کنترل بد

کنترل‌های ضعیف و بد، بدون شک عملکرد شما درون بازی‌های رترو را که معمولاً سخت و چالش‌برانگیز هستند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. در برخی از بازی‌های به نظر پرتقاضاتر (مانند Mortal Kombat)، ممکن است در گیم‌پلی با یک سری سکته‌ها یا توقف‌های قابل ملاحظه رو به رو شوید. هر در زمان نیز می‌توانید با فشردن کلید Reset، دوباره به منوی اصلی کنسول بازگردید و بازی دیگری را انتخاب نمایید.

کنسول Sup و لوازم جانبی
کنسول Sup و لوازم جانبی

پس از تجربۀ نه چندان خوب با گیم‌پد قرار گرفته روی کنسول، بدون شک دوست دارید تا کنترلر جانبی قرار گرفته درون جعبه را نیز امتحان نمایید. کنترلر کنسول Sup که شباهت بسیاری به کنترلر نینتندو فمیکام یا NES دارد، به صورت عادی و در مود تک‌نفره بازی‌ها کار نمی‌کند، بلکه برای استفاده از آن باید به سراغ مود دو نفره (2Player Mode) بازی‌ها بروید. تجربه عنوانی خاطره انگیز مانند Contra با قابلیت بازی دونفره کنسول Sup، می‌تواند برای ساعاتی سرگرم کننده و لذت بخش باشد. همچنین کنترلر قرار گرفته درون جعبه محصول، به صورت کلی کنترل بهتر و بیشتری را به شما می‌دهد.

دیگر چه خبر؟

اما تجربۀ بازی با Sup از نظر بصری چگونه است؟ روی کنسول دستی، یک صفحه نمایش LCD سه اینچی قرار گرفته که اندازۀ راضی کننده‌ای است اما کیفیت این LCD کوچک، به طرز ناامید کننده‌ای پایین است. همچنین نور بک‌لایت ضعیف و نه‌چندان راضی کننده‌ LCD کنسول، تجربۀ بازی‌ها را در یک فضای نورانی (مثلاً زیر نور آفتاب)، به شدت سخت یا به نوعی غیر ممکن می‌سازد. همین موضوع باعث می‌شود تا اتصال کنسول به تلویزیون با کابل AV، به یک گزینۀ خوب و هوشمندانه برای تجربه بازی‌ها محسوب شود. با اتصال کنسول Sup به تلویزیون خود، طبیعاً تصویر بزرگتر و با کیفیت، روشنایی و دقت رنگ بالاتری را مشاهده می‌کنید.

باتری لیتیومی کنسول Sup، یکی دیگر از موارد ناامید کننده آن به حساب می‌آید. این باتری 1000 میلی آمپری طبق تبلیغات و توضیحات رسمی کنسول، قرار است با ظرفیت پر، به ما 6 ساعت مدت زمان بازی ارائه دهد اما این اتفاق در عمل، به هیچ عنوان رخ نمی‌دهد. باتری کنسول پس از گذشت ساعتی، دوام اندک خود را نشان داده و با تاریک شدن تدریجی صفحه نمایش که در بهترین حالت نیز انتظارات را برآورده نمی‌کند، تصویر را به سمت خاموشی می‌برد. بازی کردن با Sup در حالت متصل به شارژر نیز می‌تواند به باتری فشار آورده و عمر آن را به طرز محسوسی کاهش دهد.

خریدن یا نخریدن Sup؛ مسئله این است!

با بررسی‌های انجام شده از کنسول دستی Sup و تجربیاتی که ما با این کنسول داشته‌ایم، در انتها باید اعلام کنیم که آیا این گیم‌پد، ارزش خرید را دارد خیر؟ به صورت کلی و به شکل خلاصه، می‌توان گفت که اگر به دنبال یک راه ارزان قیمت و کم دردسر برای بازگشت به دوره و عصر طلایی ویدیوگیم می‌گردید و تنها دیدار و تجربه‌ای چند ساعته یا چند روزه با عناوین رترو و قدیمی، راضی‌تان می‌کند، Sup (هر کدام‌ از مدل‌ها و نسخه‌های آن) می‌تواند یک خرید خوب و راضی کننده برای شما باشد.

اما از طرفی، اگر به دنبال یک کنسول دستی با کیفیت و کاملا متقاعد کننده برای تجربه عناوین رترو و ماندگار هستید، Sup را قطعاً به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. به جان خریدن دردسر برای پیدا کردن یک کنسول رترو، یافتن کارتریج‌های آن و فراهم کردن یک تلویزیون CRT، به مراتب راه بهتری برای غوطه‌ور شدن در دورۀ طلایی و ماندگار از تاریخ بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد کنسول دستی Sup چیست؟ اگر تجربه کار و بازی با این کنسول جمع و جور را دارید، حتما آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای خرید این محصول شک و تردید دارید، حتماً با خواندن این بررسی به پاسخ و درک درستی از کنسول مورد نظر دست پیدا کرده‌اید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا